אני יודעת שהרבה הורים עובדים עם הילדים על הכרת האותיות,

אבל הרבה לא יודעים שיש בתוך הנושא הזה של  "הכרת האותיות" 2 מטרות נפרדות

שחשוב לתרגל, ושתיהן נמצאות בתוכנית הלימודים של הגן.

המטרות הן:

  1. זיהוי אותיות
  2. שיום אותיות

 

מה ההבדל בין זיהוי לשיום אותיות?

שיום-

הכוונה ליכולת לשיים את האות (שליפה).

כאשר נשאל את הילד איזו אות זו? הוא יידע לומר שזו האות ג'.

למשל, במשחק קינגי ביערות הגשם,

כאשר הילד עוצר במסלול על אות- הוא אומר את שמה.

למשל, עצרתי על ג'.

פעולה זו מתרגלת שיום אותיות.

זיהוי –

הכוונה לזהות את האות.

כאשר נשאל איפה נמצאת האות ג'?  הילד ידע לזהות אותה  

מבין כל האותיות.

למשל, במשחק קינגי ביערות הגשם,

כאשר הילד עוצר על אות –

לאחר שאמר את שמה , הוא אומר את שם האות הבאה בתור

(למשל אם עצר על ג', אז האות הבאה ברצף היא ד')

ומחפש אותה בלוח המשחק.

פעולה זו עובדת על זיהוי אותיות.

 

 

חשוב לשים לב:

ישנם ילדים שמזהים את האותיות, אך מתקשים בלדעת לשיים אותן

מכיוון ששיום מצריך יכולת של שליפה. לא כל ילד שיודע לזהות , יודע גם לשיים את האותיות.

 

רוצים לתרגל זיהוי ושיום אותיות בדרך חוויתית?

משחק קינגי ביערות הגשם מתרגל זיהוי ושיום אותיות+ הכרת רצף האותיות+ דחיית סיפוקים

דרך משחק כיפי ומהנה. לפרטים נוספים לחצו כאן  .